דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין- מה זה אומר? 

מאת    [ 15/06/2010 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 3327 פעמים ]

מהי ההגדרה המדויקת של גירושין? אני לא באמת יודע, אבל נראה לי שהיא אמורה להיות גיהינום עלי אדמות. אם יש דבר שאף אחד לא צריך לעבור בחיים זה גירושין. לאף אחד לא מגיע לעבור את הדבר הזה. למרות כל ההקדמה הדרמטית הזו, אחוז הגירושין בישראל נמצא בעלייה מתמדת כל הזמן, בתל אביב עיר הבירה הלא רשמית של מדינת ישראל אחוז הגירושין מגיע ל50 אחוז מהנישואין. אין פה טעות דפוס בכלל: 50 אחוז מהנישואין, זה אומר שמכל שני זוגות שמתחתנים היום, זוג אחד ייפרד ויחווה גירושין.

איך דבר כזה קורה? איך יכול להיות שאחד מכל שני זוגות מתגרש? מה קרה לנו בתור חברה שהמצב הגיע לזה? כמובן שכמו בכל נושא מסובך התשובה היא לא פשוטה בכלל, אני אנסה לענות על לפחות חלק מהתשובה כדי לנסות לסביר את התופעה הזו של הגירושין:

1. אני ולא אנחנו מובילים לגירושין- אם בתחילת קום מדינת ישראל, התרבות הייתה אנחנו על פני האני, הקבוצה היא השלם ואני רק בורג קטן אחד מתוך הקבוצה, היום המצב הוא שונה לחלוטין, היום אני זה יחידה נפרדת ועצמאית לחלוטין, שצרכיה באים קודם ורק אחר כך כל השאר. ברגע שהאני מגיע קודם,  כל דבר שמפריע לאני שלי, הוא עילה טובה להתרחק ממנו, אם אשתי, בעלי או ילדיי מפריעים לאני שלי, אולי גירושין זה הפיתרון- העיקר שאני ארגיש טוב.

2. הרגשות התחילו לקבל תפקיד בעינינו- אם לפני שנים לא רבות התא המשפחתי, המסורת והצורך האוטומטי במשפחה היו ברירת מחדל או אפילו הברירה היחידי שיש, היום המצב הוא שונה, אני מרגיש דברים, לרגשות שלי יש משמעות. ברגע שנותנים לרגשות לשלוט במעשים, זה מוביל לתוצאות קיצוניות, שאחת מהן היא גירושין הרי המרגיש דוחף לפעולות ולא להימנעות מפעולות.

3. תרבות השפע- בטח כבר האשימו מלא דברים על תרבות השפע, אבל גם כאן היא באמת אשמה, הרי השפע הופך אותנו למנוונים, פחות מרוצים וכל הזמן רוצים עוד ועוד דברים מיותרים. ברגע שאנו מחפשים עוד ועוד דברים, גם חיי הנישואין כבר נראים משעממים, הרי יש כל כך הרבה פיתויים בחוץ, למה להסתפק  בגבר אחד או אישה אחת, יש כל כך הרבה אחרים/ אחרות בחוץ.

לדעתי, אלו פחות או יותר הסיבות המרכזיות שהובילו לגירושין בקצב שאני מכיר אותם היום. השאלה היא האם יש משהו לעשות כדי לעצור את תופעת הגירושין. שאלה טובה מאוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב